Klantgericht communiceren

Til jouw communicatievaardigheden naar een hoger niveau! Tijdens deze training leer je wat effectieve communicatie inhoudt en hoe je écht contact maakt met je gesprekspartner. Je ontdekt de verschillende communicatiestijlen en leert hoe je ze effectief kunt inzetten.

duur 1 lesdag, klassikaal, min 6 max 12 deelnemers, lestijden 09:30 -17:00, 8 uur studiebelasting

Leerdoelen

Na afloop van de cursus:

  • kun je op een effectieve manier communiceren, waarbij je écht verbinding maakt met de ander;
  • heb je kennis van communicatiestijlen en kan je aansluiten bij die van jouw gesprekspartner;
  • weet je dat het nodig is om eerst de ander goed te begrijpen, voordat je zelf begrepen kan worden.

Doelgroep/benodigde kennis

De cursus is relevant voor medewerkers die vanuit inhoud werken en tegelijkertijd in contact komen met (interne) klanten: wat vraagt de klant? Hoe schakel je goed met de klant? Wellicht ben je verantwoordelijk voor het opstellen van gebruikersinstructies en wil je deze goed voor het voetlicht brengen.

Voorkennis en ervaring

HBO werk- en/of denkniveau i.v.m. het kunnen toepassen van theoretische concepten over communicatie.

Wil je extra goed beslagen ten ijs komen? Volgt dan eerst de training Ethiek en dilemma’s in de informatievoorziening en ontwikkel daarbij een open (gespreks)houding.

Verdere beschrijving

In deze training leer je wat effectieve communicatie is: hoe maak je bijvoorbeeld écht contact met de ander (rapport) en hoe kom je zo tot het goede gesprek, waarbij je daadwerkelijk luistert naar elkaar om zo met elkaar tot de gewenste uitkomst te komen vanuit een win/win-situatie. Daarbij leer je de verschillende communicatiestijlen die er zijn effectief in te zetten. Waarom deze training: praten is één, echt communiceren is iets anders. Dat vraagt om ook bereid te zijn naar de ander te luisteren. In deze training leer je wat er nodig is voor het voeren van een écht gesprek (‘eerst begrijpen, dan begrepen worden’) en maak je niet alleen kennis met je eigen communicatievoorkeurstijl, maar ook met die van de ander en hoe je daar in de interactie met de ander rekening mee kunt houden. In je rol als informatieprofessional komen deze vaardigheden regelmatig terug als schakel tussen de business en IT. Het is daarin erg belangrijk dat je de behoefte vanuit de business echt hebt begrepen en de boodschap kan vertalen naar IT-oplossingen.

Agenda

  • Momenteel zijn er nog geen trainingen gepland. Binnenkort zullen er nieuwe data op deze pagina beschikbaar komen.

Aanmelden

Momenteel zijn er nog geen trainingen gepland. Binnenkort zullen er nieuwe data op deze pagina beschikbaar komen.

Aanmelden cursus Leerhuis Informatiehuishouding

Let op: geef je werkmailadres door.
Deze informatie is nodig zodat de trainer de voorbereiding kan afstemmen op de doelgroep.
Deze informatie is nodig zodat de trainer de voorbereiding kan afstemmen op de doelgroep.
Geef hier de cursusnaam aan waarvoor jij je wilt aanmelden.
Onze trainingen zijn kosteloos voor jou, maar wij betalen hier wel voor. Hierom hebben we ter bevestiging het e-mailadres van je leidinggevende nodig.
Informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens

Wij gebruiken uw gegevens voor uw aanmelding en om u op de hoogte te houden van ander leeraanbod. Uw informatie wordt niet met derden gedeeld.

Akkoordverklaring(verplicht)
Met mijn inschrijving verklaar ik dat ik:

deelneem aan een cursus waarvoor het Leerhuis tijd en geld heeft geïnvesteerd; een aanwezigheidsplicht aan ga; bij het niet, of niet-tijdig (binnen 2 weken) afmelden zonder geldige reden het Leerhuis de gemaakte kosten op mij kan verhalen tenzij ik zelf een collega ter vervanging aandraag.

Akkoord(verplicht)