Marketing binnen informatiehuishouding
Leerdoelen
Na afloop van de training kun je de toegevoegde waarde van je informatieproducten en -diensten op de juiste wijze aan de juiste doelgroep onder de aandacht brengen. Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan de orde:
- Inleiding marketing
- Begrippen en definities
- Het belang van het toepassen van marketing belangrijk in de informatiedienstverlening
- Toegevoegde waarde
- Verwachtingen en imago
- Mijn waarde voor de organisatie
- Sterktes en zwaktes, kansen en bedreigingen
- Doelgroepen
- Doelgroepen tegenover persona's
- Wie is mijn klant?
- Wat zoekt mijn klant?
- Ken ik mijn klant?
- De boodschap
- Wat wil ik communiceren?
- What's in it for me?
- Headlines/slogans/hoofdboodschap/keywords
- Welk probleem los ik op?
- Communicatiemedia
- Kies het juiste medium voor de juiste doelgroep en juiste boodschap typen content.
Doelgroep
De training is bedoeld voor informatieprofessionals die hun eigen rol, diensten en producten en het vakgebied op de juiste wijze willen positioneren, zodat voor alle stakeholders de toegevoegde waarde van informatiebeheer duidelijk is.
Voorkennis en ervaring
Je hebt geen specifieke voorkennis nodig.
Agenda
- Donderdag 21 november 2024
- Donderdag 23 januari 2024
Aanmelden
Je kunt je aanmelden door onderstaand formulier in te vullen.